Při vytváření značky je důležité:
Originální název dokáže odlišit výrobky a služby jednoho podnikatele od konkurence. Spotřebitel tak pozná, komu název přísluší a není uváděn v omyl. Originalita je rovněž vyžadována zákonem. Občanský zákoník tento požadavek několikrát zdůrazňuje. Například v § 424 jasně stojí: „Obchodní firma nesmí být zaměnitelná s jinou obchodní firmou ani nesmí působit klamavě“. Klamavost, vyvolání nebezpečí záměny a parazitování na pověsti je dále řešeno v ustanoveních o nekalé soutěži.
Název by neměl být dlouhý, složitý a těžko vyslovitelný. Je proto vhodné, aby byl lehce zapamatovatelný. Při vytváření nového názvu lze vytvořit nové slovo (např. na základě již známého slova), složeninu (propojení dvou nebo více slov) nebo slovní hříčku (např. záměna jednoho písmene evokující dvojsmyslnost). Při promýšlení názvu je třeba brát v úvahu také skloňování a komolení cizojazyčných názvů. V každém případě by mělo jít o název, který je lehce vyslovitelný v jazycích těch zemí, do kterých budou výrobky nebo služby s tímto názvem uvedeny.
Obchodní název by neměl vyvolávat negativní emoce, vzbuzovat výsměch nebo evokovat nevhodné souvislosti.
Někdy se tvrdí, že značka by měla mít 5–6 písmen a 2–4 slabiky, avšak existují známé značky, které do tohoto striktního pravidla nespadají. Je tedy třeba nelpět na tomto pravidlu a upřednostnit spíše jiná kritéria.
Nerudova 1095, 664 34 Kuřim
Brno a okolí, Jihomoravský kraj, ČR
Tel./fax 541 231 784
O nás | Ochranné známky | Průmyslové vzory | Vynálezy | Užitné vzory | Rešerše | Jak vytvořit značku | Užitečné odkazy | Kontakty
všechna práva vyhrazena patentagency.cz © 2016 | design by dwgd.cz